11 juni 2011

Bröllopsmode

Nu var det läääängesen ett inlägg här på bloggen. Har tänkt blogga men sen har tiden runnit iväg...

Jag är intresserad av trender inom konditori och där är bröllop en stor del. Vi styrs, eller i alla fall påverkas av media o dessa trender på olika sätt. Nu är det populärt med cupcakes istället för tårta, personligen tycker jag de är vackra att se på men lite tveksam till att de kan ersätta en god tårta.

En av mina stora favoriter är bagaren och konditorn Sebasiten Boudet som är en stjärna bl a på att baka tartletter, se bild i förra inlägget. Dessa tycker jag är underbart vackra att se på och smakar gudomligt gott. Det kallar jag bakelse med stil, se hans underbara hallontartletter här. Så nu är frågan när brudparen väljer dessa små bakverk istället för cupcakes. Vad tror du?


1 kommentar:

  1. Om det är en Tartlette på bilden ovan så är jag heeeelt såld!!! Ljuvligt vacker, Charlotta. Jag törs knappt föreställa mig den himmelska smak detta bakverk torde bringa mig. Åh, vill ha - vill HA!
    /pP

    SvaraRadera