31 december 2010

Recept

Gott Nytt År kära bloggvänner!

Nyårsafton och jag har ägnat förmiddagen åt att göra en mangomousse. Det är min absoluta favoritsmak i en tårta. Helt gudomligt god. Överst är den färdiga moussen som ska in i kylen för att "stelna".


Nedan är mangopurén, grädde i assistenten och äggulor o socker i den rostfria bunken. Gelatinet saknas i bilden. Detta är egentligen en fromage och blir luftig o lätt i konsistensen.


Bakade även en tårtbotten och måste bara poängtera hur mycket bättre den blir om man vispar i en maskin istället för en klen elvisp. Jag har två elvispar varav den ena är stark och tung att hålla i, resultatet blir förskräckligt mycket sämre än i min kära Kitchen Aid. Överväg ditt val av maskiner o verktyg i köket - det lönar sig verkligen.

2 kommentarer:

  1. Åh jag vill himla gärna se en bild på hur denna ser ut när den är klar! Funderar på att göra en mangomoussetårta nämligen! tove.oberg @ hotmail.com

    SvaraRadera