19 december 2010

Cupcake Sthlm


Äntligen har jag besökt Cupcake Sthlm, vilket pittoreskt ställe det är. Jag stortrivdes i miljön därinne o önskar jag fotat även den för att visa Er. Litet och charmigt är en bra beskrivning. Jag valde två minicupcakes som killen bakom disken rekommenderade, den ena är (ungefär) en morotskaka med russin o vaniljfrosting, den andra en lingonkaka med lingonfrosting. Den sistnämnda var gudomlig, saftig, söt och syrlig och helt underbart god.

Cupcake Sthlm är ett litet och trevligt ställe för en snabb fika. Det var dock märkligt hur ointresserad killen bakom disken verkade vara. Under min korta fikastund därinne blev det plötsligt ett väldigt oväsen därinne, det kom från någon maskin de hade i butikslokalen.

Jag önskar dom allt gott och hoppas det kommer många, många fler ställen som detta runtom i vårt avlånga land.

2 kommentarer: