05 januari 2010

Åhh, det är januari och för oss betyder det att bröllopsplaneringarna drar igång på allvar vilket är extremt roligt. Vi kommer delta i bröllopsmässan 28 mars här i Uppsala, välkommen dit för att träffa oss.

Hur går det till att beställa sin bröllopstårta från Design A Cake?

Det börjar ofta med ett telefonsamtal från brudparet med lite frågor o funderingar. Vi bokar tid för konsultation då vi planerar Tårtans design och provsmakar mousser. Riktpris för 2009 och 2010 är 48kr per bit för bröllopstårta. Lån av tårtställning ingår och en deposition tas för denna. I detta ingår konsultation 30-60 min med provsmakning, dekorationer och ett personligt bemötande där brudparet känner att vi har engagemang i deras bröllop och framförallt deras speciella bröllopstårta på deras stora dag.

Senast en månad innan bröllopet återkommer brudparet med exakt antal gäster och ev laktos- eller glutenintoleranser. Nu är alla detaljer spikade och brudparet kan pricka av tårtan från att-göra-listan. Vi har möjlighet att köra ut tårtan på den stora dagen till ett begränsat antal bröllop, så vårt råd är - VAR UTE I GOD TID. Det är en framgångsfaktor många gånger. Efter smekmånaden återkommer brudparet med sina synpunkter och ett foto eller två på tårtan från den smyckade festlokalen, det är något vi verkligen uppskattar att få då vi inte är på plats och får se det hela "live".

Bilden är från Hellborgblommor.se

2 kommentarer:

  1. god fortsättning på det nya året!

    jippie så kul med bröllopsplanering! bra upplägg!! :) bröllop är verkligen så fantastiskt att få baka till. jag var på informationsmöte om bröllopsmässan i stockholm idag, det var väldigt spännande. :) om du kommer till grand hotell måste söka upp mig, jag ska stå i vapensalen.

    SvaraRadera
  2. Åh, vilken vacker bild...Skulle jag inte bo så långt bort skulle jag komma direkt o titta! Ha en bra dag! Kram Therese

    SvaraRadera