24 mars 2009

Tårtor och bröllopstårtor


Fick mig en funderare igårkväll när jag läste en diskussion om bröllopstårtor i ett forum på nätet. Det var några som skrev att de valt en viss leverantör för att de tar det priset och de gör tårtan som kunden önskar. Något som är intressant i detta är att en princesstårta tar 4 minuter att göra enligt en konditor jag pratat med. Jämför det med specialdesignade tårtor som tar timmar, vi räknar inte ens minuter. Kontentan blir "du får vad du betalar för". De stackars konditorerna måste göra varje tårta snabbt för att det ska gå ihop sig. Jag beundrar dom för det arbete de utför, men vill också öka kunskapen hos de som inte tänkt på detta.

Jag upplever att många uppskattar detta, inga konserveringsmedel, riktigt fina råvaror och ett hantverk som uppskattas och är trevligt att fotografera. Vi använder inte färdiga vaniljkrämer som inte smakar vanilj osv.

Bild lånad från metrobloggen.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar