07 mars 2010

Nordic Ware - finfina bakformar

Idag har jag testat denna klassiska form, jag gillar höjden på den och den känns så gammeldags att det blir lite nostalgiskt. Limekaka för er som undrar vad den smakar :-).

Jag måste säga att dessa formar är helt fantastiska, jag har sett dom många ggr och först nu när jag provbakat i de så förstår jag hur superb de är. Ni ser själva att kakan lossnat hur lätt som helst o blev jättefin. Måste vara jättebra för den som tycker det är svårt att baka, med bra verktyg lyckas man så mycket lättare.

4 kommentarer:

  1. Är det aluminium eller silikon?

    SvaraRadera
  2. Annika: Det är gjuten aluminium, tunga som bly och jag är så fascinerad över hur lätt kakan lossnar från formen.

    SvaraRadera
  3. Det var en riktigt fin form det där, enkel och ståtlig!

    SvaraRadera
  4. Hej! Va kul att du hittat till mig. Tack för dina fina ord om min blogg. Jätteroligt att se dina bakverk, kommer garanterat att kika in med jämna mellanrum. Har just nu en utlottning hos mig om du har lust att vara med....om du tycker om trädgårdsdetaljer....=O)/ Eva-Mari

    SvaraRadera